maanantai 17. syyskuuta 2012

Treenipäiväkirja osa 2

Ensimmäisellä kerralla tuli seuraavana päivänä sitten esille tanssin piilorankkuus; reisiin ja jalkoihin sattui, mustelmia ja muutenkin olin väsynyt.

Toisen kerran jälkeen on vasenhartia, oikea ranne, reidet kipeenä. Muistiinpano siis itselle alkuun maanantait voivat olla rankkoja siis ylösnousemisessa ;) ja nuttura kannattaa tehdä itse enemmän laiskasti hiusdonitsi on vain tiellä. Banaani oli kans hyvä juttu syödä treenien jälkeen.

On se silti sen arvoista tykkään nykytanssista. Se ei ole yhtä nopeaa kuin Showtanssi, jota harrastin n. 5 vuotta sitten.
 Tällä kerralla oltiin paljon lattia tasolla meitä oli 2 minun lisäkseni plus ohjaaja. Osa liikkeistä tuntuu vaikealta toteuttaa etenkin ne, jotka näyttävät kaikkein makeimmilta. Ongelmana on se, että ajattelen liikaa rupean miettimään miten teen ja yritän kovasti katsoa mallia, vaikka helpompaa on monesti se, että tekee vain. Eräänlaiset 2 tason eli kyykkytason pyörähdykset olivat vaikeita ja käsien pyöräytykset ympäri ja asiat, joissa pitää tehdä paljon samaan aikaan ja jalkojen koordinaatio tuntuivat haastavilta. Enemmän hikipinnassa.
Nautin kuitenkin hirmuisesti ja peilisalissa, jossa nyt olemme vielä viikon YO-kirjoitusten takia huomasin omien hymyilevien kasvojen tuijottavan peilistä takaisin. Pysyin sarjoissa mukana joten mitä minä tässä kritisoin itseäni. Olen aloittelemassa n. 5 vuoden tauon jälkeen tanssia uudelleen. En ole ikinä tanssinut nykkäriä ei minun tarvitse osata kaikkea olen tunneilla oppimassa.
Sanoin myös edellisessä postauksessa olevani jäykkä. Olin sunnuntain venytyksissä se, jonka piti viedä etenkin jalkojen venytykset pidemmälle. Hmph jäykkyys on päässäni. Kai tämä nyt oli sellainen "ääh olen huono en osaa mitään kerta."

Tanssista on tullut nyt kyllä tosi tärkeä juttu elämässäni. Rupesin haaveilemaan jo uusista tanssilajeista Katutanssi eli Streetdance tai Hip Hop voisi mennä hyvin Nykytanssin rinnalla. Ajatuksissa käynyt myös Pilates ja Joogakin. Paljastus Aikuisbalettiakin olisi mahtavaaedes kokeilla joskus. Sen takia onkin hyvä, että minulla on Nykytanssi, jossa on myös vaikutteita baletista.

Nykytanssilla mennään tämä vuosi. Kuluttaisin itseni varmaan ihan puhki, jos lajeja olisi liikaa. Teatteritreenitkin jatkuvat huomenna jee! Eli jos minulla on teatteri, tanssi ja aikomus aloittaa juoksulenkit edes kerran viikossa, niin eiköhän meikänkin kunto tästä lähde nousemaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti